Expanze na Slovensko: Jak vyřešit online marketing?

Vaší firmě se daří, plánujete rozšířit působnost i do zahraničí? Jednou z prvních zemí, které vás budou zajímat, bude pravděpodobně Slovensko. Je to přirozené. Tamní trh je podobný tomu našemu, Slováci mají v české produkty důvěru a naopak. Jenže i expanze na Slovensko si zaslouží speciální přístup k online marketingu. Být dnes přítomný v online světě je naprostou nezbytností pro každou firmu. Chcete-li o sobě dát vědět v zahraničí, musíte to udělat samozřejmě online.

Prvním krokem je lokalizace webu

V prvé řadě je nutné lokalizovat webové stránky, tedy přeložit je do daného jazyka. O to by se měl rozhodně postarat rodilý mluvčí. I když my Češi slovenštině rozumíme, nejsme schopní ji používat spisovně a věřte, že texty plné chyb zákazníky odradí. Firma pak působí nedůvěryhodně. Stejně tak byste o sobě měli dát vědět na sociálních sítích, můžete tedy založit profily na Facebooku či Instagramu pro Slovensko. I tady platí, že obsah by měl tvořit rodilý mluvčí.

I PPC reklamu je nutné nastavit separátně

Dalším krokem je PPC reklama na Slovensku. Dobré SEO vám může přivést zákazníky, ale bude to trvat. Výsledky dobré PPC reklamy jsou okamžité. Dobrá reklama musí být úderná, gramaticky správná, musí mít správně nastavený rozpočet, protože cena za proklik na Slovensku bude pravděpodobně jiná než v Česku. Nenechte se uchlácholit názorem, že vše na Slovensku je přece stejné jako v Česku. Není. Budete-li se snažit uplatňovat český přístup, dost možná příliš nepochodíte.

Kde sehnat odborníky na digitální marketing v zahraničí?

Máte dvě možnosti. Buď se obrátíte na někoho přímo z dané země, nebo zvolíte českou agenturu, která má se zahraničím zkušenosti. Může to být například agentura PPC Profits, pro niž je hračkou PPC reklama ve Francii, Německu, Rakousku, Velké Británii, USA nebo právě na Slovensku.

Publikováno: 28. 04. 2022

Kategorie: Finance

Autor: Adam