Děti, které se učí cizí jazyk v raném věku, jsou inteligentnější

Znalosti cizích jazyků jsou v dnešní době důležitější než kdy dřív. A protože v dobách našeho mládí nebyl systém výuky příliš propracovaný, snažíme se nedostatky kompenzovat prostřednictvím nejrůznějších kurzů. Dostat do hlavy tisíce slovíček a gramatická pravidla však pro dospělého člověka není ani zdaleka tak jednoduché a podle doktora Glena Domana (ředitel Institutu pro vývoj lidského potenciálu) je ideální doba na vzdělávání v době do šesti let věku, kdy mozek roste. Chcete-li vašemu dítku učení cizí řeči maximálně usnadnit, nečekejte, až se ho začne učit na nižším stupni základní školy a seznamte ho s jazykem podstatně dříve. Názory rodičů na to, zda je angličtina pro děti vhodná již v raném věku, se různí a i vy si možná kladete otázku, zda je správné malý mozeček zatěžovat něčím tak komplikovaným, jako je cizí jazyk. Odborníci však mají jasno – během doby růstu mohou děti dosáhnout velmi dobrých výsledků a to takřka v jakémkoliv oboru. Je-li výuka prezentována formou hry, dítě nebude mít pocit, že by na něj byly kladeny příliš vysoké nároky a naopak ho bude učení bavit. Je třeba si uvědomit, že se v mozku kolem druhého roku života začínají tvořit jazyková centra a s čím větším počtem jazyků dítě přijde do styku, tolik center se v jeho mozku vytvoří, Podle odborných studií děti, které se začaly učit cizí řeč až po desátém roce života, nedokázaly mluvit tak plynule jako ty, které s jazykem začaly mnohem dříve. Angličtina pro nejmenší navíc dětem prospívá i v rámci celkového intelektuálního vývoje a zvyšuje jejich schopnost učení. Na druhou stranu je nutné, aby do třetího roku dítě přicházelo do styku pouze s jediným jazykem. Děti, které vyrůstají ve vícejazyčné domácnosti a jejich okolí na ně mluví několika jazyky, pak mají problém s jejich rozlišení. Velmi často skládají vícejazyčné věty a celkovým používáním jazyka. Dalším argumentem, který potvrzuje, že je angličtina v MŠ přínosná, je i studie publikovaná ve vědeckém magazínu Nature. Podle vědců se u mladých lidí velmi rychle mění struktura mozku a bilinguálové (lidé, kteří se v raném dětství naučili cizí jazyk) mají mnohem větší objem šedé kůry mozkové, se kterou je spojena inteligence a paměť. Foto: sxc.hu

Publikováno: 12. 08. 2013

Kategorie: Děti

Autor: Adam

Tagy: angličtina a děti | angličtina pro děti | angličtina pro nejmenší | děti a cizí jazyky