Hubnutí a diety

Přes zimu se hubne lépe! Jak na to? Přečtěte si rady odborníků

S podzimem na mnoho lidí padá i únava a deprese. S těmito stavy úzce souvisí nechuť k pohybu, což v konečném důsledku znamená nárůst váhy. A k tomu Vánoce – byť jde o nejkrásnější svátky v roce, kvůli všudypřítomnému cukroví je pár kilo navíc jistější než smrt. Anebo ne? Podle profesionálních trenérů z pražské Kentoya Fitness není důvod k panice. Ačkoliv mají kratší dny negativní vliv na psychiku, díky pohybu lze podzimní depku zahnat, a navíc hubnout efektivněji než po zbytek roku!

Trenéři svým klientům doporučují pravidelné cvičení také na čerstvém vzduchu. Ačkoliv je klimatizované prostředí fitness centrum Praha 10 svádí k tomu, aby celou zimu strávili právě zde, chladné počasí může osvěžit a nabudit smysly. Organismus je ve venkovních podmínkách mnohem více namáhán, ale na druhou stranu o produkuje mnohem více endorfinů.

Dalším důvodem pro pravidelný pohyb ve venkovním prostředí je kontakt s přirozeným světlem. To se ukázalo jako skvělá zbraň proti depresím způsobených kratšími dny.

V chladu tělo rychleji spaluje

Odborníci z Kentoya Fitness zdůrazňují, že během zimy není problém spálit podstatně více kalorii než po zbytek roku. A nemusíte ani běhat, vystačíte si s rychlejší chůzí, která je navíc ještě zdravější, protože při ní nedochází k nežádoucímu zatěžování kloubů a páteře. Podaří-li se vám denně ujít deset tisíc kroků, na své váze to rozhodně pocítíte.

Nepodceňujte vhodně zvolené oblečení

Co dodat k tomuto bodu? Snad jen, že by mělo být vaší prioritou udržet tělo v teple. Jako první vrstvu můžete použít funkční prádlo, druhou prodyšné a zároveň teplé oblečení. Třetí vrstvu by měla tvořit bunda, která nepropustí pot ven a ochrání vás před větrem a deštěm.

A co když bude venku počasí, do kterého by „ani psa nevyhnal“? Za každou cenu venkovní cvičení absolvovat nemusíte. I v zimě může být posilovna Praha 10 přeci jen o něco lepší volbou – protáhnete si partie, které byste bez moderních strojů procvičili jen těžko.