Internetový obchod jako přivýdělek na rodičovské dovolené?

Láká vás představa, že budete podnikat z tepla vašeho domova? Díky internetu je možné všechno a není důvod, proč byste zrovna vy nemohla být majitelkou úspěšného internetového obchodu. Předem však vezměte na vědomí, že provozovat e-shop neznamená pouze zakoupit funkční řešení, importovat xml soubor od dodavatele a čekat, až se začnou hromadit objednávky. Provozovat e-shop znamená investovat spoustu času do propagace, ale o tom zase jindy. Bez pořádného e-shopu s žádnou propagací začínat nemůžete, takže si ujasněme, jak se lze stát provozovatelkou internetového obchodu. V podstatě máte tři možnosti. První, zdánlivě nejlevnější, je tvorba internetového obchodu pomocí open source e-shopového řešení (PrestaShop, OpenCart, Magento apod.). „Zdánlivě“ proto, protože velmi brzy zjistíte, že vám základní verze nevyhovuje a budete si muset dokupovat moduly, které jsou mnohdy velmi drahé. Další alternativou je tvorba e-shopu na míru. Jedná se o nejdražší řešení, při čemž ani zde nemáte jistotu, že e-shop poběží na 100%. Zdaleka nejvýhodnější je pronájem e-shopu, který vás vyjde na necelých 150,- měsíčně. Navíc si můžete e-shop na patnáct dní zdarma vyzkoušet a zjistit, zda splňuje všechny náročné požadavky. Samozřejmostí je plná technická podpora, možnost unikátní grafiky na přání a Facebook obchod zdarma. Pokud si nejste jisté, zda se vám živnost v podobě provozování e-shopu vyplatí, ušetřete tisíce či desítky tisíc korun a raději si e-shop pronajměte. Jedině tak zjistíte, nakolik je vaše obchodní myšlenka fuknční. Potřebujete-li naví e-shop rychle, není co řešit.